Czy dentysta potrzebuje bloga?

Reklama w Internecie staje się podstawą reklamy każdego biznesu. Niezależnie od branży, producenci, usługodawcy i sprzedawcy skupiają się na content marketingu i pozycjonowaniu w celu wypromowania swoich biznesów. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy prowadzimy wąską działalność i trudno jest się pozycjonować z użyciem produktów i usług?

SEO

Optymalizacja stron dla potrzeb wyszukiwarek opiera się głównie na słowach kluczowych. Dzięki nim i odpowiedniej strukturze treści nasza strona pojawia się w wynikach wyszukiwarek dzięki czemu mogą trafić do nas nowi klienci. Dla potrzeb optymalizacji ważne jest wstawianie na stronę nowych treści, dzięki czemu przypominamy automatom wyszukującym, że nasza strona jest aktywna i nie tracimy pozycji w wyszukiwarkach.

Content marketing

Marketing treści, jest to dziedzina SEO, która rozwinęła się w momencie, gdy algorytmy wyszukiwania stały się wystarczająco złożone by analizować jakość i oryginalność treści na stronie. W tym momencie liczy się nie tylko ilość wystąpień słów kluczowych i linków prowadzących do strony, ale również jakość samych treści i tego czy nie były już na stronie powielane lub nie pochodzą z innych stron.

Blog

Co jednak w sytuacji, gdy nie możemy chwalić się naszymi kolejnymi projektami, nowym towarem lub usługami? Wtedy należy powiększyć stronę o SEO blog. Wpisy i posty na nim zamieszczane będą regularnie podbijać nasze notowania w oczach wyszukiwarek. Dzięki czemu nawet gdy podstawowa strona naszej działalności nie będzie aktualizowana my ciągle będziemy korzystać z dobrodziejstw jakie niesie content marketing i pozycjonowanie.

Zalety prowadzenia bloga

Blog jako luźniejsza forma prezentacji treści nie musi być skupiony na samej naszej działalności. Dzięki temu możemy nawiązywać do różnych tematów luźno powiązanych z naszą branżą, a dzięki dobremu doborowi słów kluczowych korzystać z content marketingu w pozycjonowaniu. Ponieważ im wartościowszy tekst tym, lepiej działają zamieszczone w nim słowa kluczowe.