Od wielu lat osoby z wykształceniem medycznym poszukują możliwości zarobku poza państwową służbą zdrowia. Choć w wielu wypadkach inwestycje potrzebne do prowadzenia własnej praktyki nie są duże, to problem stanowi reklama takiej działalności. Pomimo dużego zróżnicowania w specjalnościach medycznych, trudno jest w tej dziedzinie pozycjonować swoją działalność słowami kluczowymi. Jak zatem zabrać się za SEO pozycjonowanie praktyki stomatologicznej i dobrze wypozycjonować jej stronę?
Uniwersalne podstawy
Praktyka stomatologiczna choć bardzo różni się od innych małych form działalności, u swej podstawy jest działalnością lokalną. Nawet jeżeli wynajmujemy kilka punktów, w których przyjmujemy pacjentów, to nie możemy naszych usług świadczyć poza nimi. Dlatego SEO pozycjonowanie powinniśmy rozpocząć od pozycjonowania lokalnego.
Google Maps
By rozpocząć korzystanie z dobrodziejstw pozycjonowania lokalnego na Google Maps musimy zacząć od założenia profilu praktyki na Google Moja Firma. Uzupełniając informacje automatycznie budujemy pierwszą wizytówkę naszej praktyki. Już w tym momencie
powinniśmy orientować się jaki obszar określić jako teren naszej działalności. W tym wypadku jest to obszar, którego mieszkańców zamierzamy zachęcić do korzystania z naszych usług. Gdy już zakończymy tworzenie profilu, możemy dodawać kolejne wizytówki z punktami, w których świadczymy usługi.
Katalogi i portale branżowe
Człowiek cierpiący na ból zęba raczej nie będzie się głęboko zastanawiał co wyświetli mu wyszukiwarka po wpisaniu frazy: leczenie bólu zęba Warszawa. Na 99 procent kliknie pierwszy link, a tym linkiem będzie… katalog branżowy, a dokładniej jego podstrona ze stomatologami praktykującymi w podanym mieście. Dlatego zabierając się za SEO pozycjonowanie strony praktyki stomatologicznej, koniecznie musimy taką stronę zareklamować, tworząc jak najwięcej wizytowek na portalach. Wiele z tych katalogów dość wysoko pozycjonuje się w wyszukiwarkach. Dzięki czemu pomogą one zwiększyć ruch i wypozycjonować nasz własny serwis.